Hej! Hej! För PHP-relaterade problem rekommenderas www.phpportalen.net starkt!Vill ha 2 värden skickade till en sida.
Har en meny på en htm-sida, inloggning.php och kollalosen.php. När man trycker på en länk på menyn ex. bilar så kommer man till inloggningsformuläret. Från länken skickas också ett värde. Länken ser ut så här: 'inloggning.php?sida=1'. 1:an har jag för att identifiera sidan bilar. 2:an använder jag kanske till båtar.php. Alla använder samma inloggning. Skillnaden blir bara värdet som skickas med i länken.
På inloggningsformuläret så fyller man i lösen och trycker på Ok. Då kommer man till kollalosen.php som då naturligtvis kollar att lösen är rätt. Är lösen rätt ska jag dirigeras till bilar.php med hjälp av 1:an. Är det fel så skickas jag tillbaka till inloggning.php (allting med hjälp av Header(Location...).
Hur får jag 1:an till kollalosen.php på enklaste sätt? Jag kan inte skicka med den i formuläret på nåt sätt som finns i inloggning.php? Alltså vill jag ha både lösen och siffran till kollalosen.php.
/JariSv: Vill ha 2 värden skickade till en sida.
Efter att ha läst på lite så har jag löst det med att skicka med $sida i en Input Type=HIDDEN.
Fick ett annat problem. Det här verkar bara fungera när jag kör med GET, inte med POST! Kanske nånting som jag har glömt ändra. Förslag?
Ja, det är nog ett sätt att lösa det som du föreslår. Ska kolla på det. Tack för svaret iallafall!
/JariSv: Vill ha 2 värden skickade till en sida.