Tjena! Du kan skriva ett litet vb6 program som skapar din cookies- då kommer den fungera korrekt tror jag. Är det sant? Jag kan absolut ingen VB, tror du att du kan hjälpa mig med det? jag vet faktiskt inte. Jag vet att det är svårt att radera den, har inte testat med .bat filer (vill inte testa hemma, har ett par hundra cookies jag behöver, vågar inte riskera förstöra)Fråga om cookies och index.dat
Håller på med ett intranätsystem, och för detta placerar jag en cookie i användarens mapp när den loggar in i windows (alltså innan användaren överhuvudtaget har öppnat IE) med ett enkelt .bat script.
Jag gör detta eftersom jag vill att användaren ska loggas in automatiskt i intranätet så fort den öppnar IE.
Jag vet hur kakan ska se ut, men jag har ett problem. En fil som heter index.dat som ligger i cookiemappen. Jag är rätt säker på att den förhindrar kakan att fungera, eftersom den inte skapats via browser utan bara lagts dit.
Man kan inte deleta den (inbyggd funktion i windows som stoppar det), men jag vet att det finns små program som kan deleta den.
Min andra option vore att ändra den, men jag har ingen idé vilka rader jag ska lägga till i filen för att det ska funka.
Om någon vill hjälpa så kommer lite info:
kakan som läggs i cookie-mappen heter: nv1stpe@intranet[1].txt
och ser ut såhär:
cookie[three]
nv1stpe
161.52.158.7/intranet/
1536
3001073664
34491991
2855879232
29600033
* Sv: Fråga om cookies och index.dat
Sv: Fråga om cookies och index.dat
Om möjligt, ett program som direkt hämtar in windows loginnamnet och gör en cookie (helst med VB's motsvarighet till time()+60*60*24*365*10 eller liknande för att få det giltlig i typ 10 år eller så).
Vore oerhört tacksam
MvH // PeterSv: Fråga om cookies och index.dat
Någon som vet mer/ kan hjäpa med programmet?
Tack // Peter