Där "php-nissar" borde Ni få en tankeställare , FIASKO ! Jag förstår inte. var väl bland det dummaste jag hört i hela mitt liv. Det är bara att gå in och kolla hur det funkar.Segt omöjligt att komma vidare om Har du något förslag på hur man skulle lösa det då, utan php? "snygg och väl genomtänkt" Det är samma strul idag.Nu släpper dom in folk i portioner.Kan inget om php men i okompilerad form >"snygg och väl genomtänkt" Säger absolut inget om de som har skrivit koden. Jag gillar inte "scriptlösningar" Som t.ex. ASP och PHP. För att just script kompileras till körbar kod. mmm. Ta inte åt Er för mycket har böjelse för att provocera,kul att se hur Ni svarar och reagerar. www.clanbase.com PoPsork: Mest pinsamt egentligen, finns ett flertal sajter med över 100 000 medlemmar som loggar/dag som kör med PHP som scriptlösning. Att sen därefter säga att man ska "slänga alla dessa i sopkorgen" låter mer som okunskap än åsikt.Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Har alltid varit skeptisk mot dessa scriptlösningar,nu fick jag vatten på kvarn.
Citat:
Drömelvan har haft problem på grund av överbelastning under dagen.
Har du frågor eller klagomål - kontakta dromelvan@dromelvan.aftonbladet.se
Vi arbetar med att snabba upp både spel och hårdvara.
Vi ber om ursäkt för detta // MediaSvar AB
>Har du frågor eller klagomål
Kan Ni ger faen på FIASKO.Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Säger du att php inte är bra, bara för att deras sida inte fungerar?
Visst, du har rätt att vara skeptisk mot vissa lösningar. Men bara för att en sida inte fungerar, behöver inte det betyda att det är scriptspråket som inte duger. Eller?
Det kan vara (förhoppningsvis) jag som har fattat dig fel.Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
det är många inne samtidigt som det är just nu 21/6
http://dromelvan.aftonbladet.se/
Det är inga amatörer som gjort den siten , snygg och väl genomtänkt Men !
dom har användt php script som helt enkelt inte klarar såna här belastningar.
Ni kan ju interjuva dom som är ansvariga för sidan så får Ni svar varför det inte fungerar. Php !Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Säger absolut inget om de som har skrivit koden, eftersom det garanterat inte är samma personer som har designat siten.
Själv kan jag hålla med dig om att man kanske inte skulle valt en scriptlösningen om prestanda är det viktiga. Det betyder dock inte att PHP isig är dåligt (även om jag föredrad ASP). Det kan mycket väl vara databasen som är långsamm, eller något annat. Finns miljoner saker som kan fallera och man kan skriva riktigt d-vla dålig och långsamm kod CGI applikation, skriven i C, också.
- magnusSv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
kan det knappast var ett koncept man använder för en så här intensiv verksamhet. 80 000 enskilda
som vill in under en koncentrerad tid totalt 24 tim.
Det kommer att bli mycket eftersnack om detta fiasko med php scripten,hoppas nån av Er Php-nissar
bevakar vad som gick snett så efterkommande kan ta lärdom.Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Jooo det tycker jag när det funkar under låg belastning så är det alldeles utmärkt logiskt
användarvänligt och genomtänkt. Men sen skiter det sig när man tror att ett script
skall kunna lösa detta under belastning.Skulle var kul att veta om det är kompilerat.
Php Fiasko !!!Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Då förespråkar hellre kompilerad kod så som ASP.NET och Java server applets.Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Men jag skull väldigt gärna läsa om var det var som gick så snett med deras php .Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Gör ett litet citat från deras FAQ:
"ClanBase has over 600.000 members and deals with over a million pageviews on every day."
(http://www.clanbase.com/doc.php?did=20#what)
Anser det som en hel del, och sidan flyter på snabbt hos mig.. Sen är det säkert olika för olika tider på dygnet..
Men för att ni inte ska haka upp er på att sidan laddas trögt så förtsätter jag lite,
"Often, we host over 800 matches a day, which means that around 8.000 people are playing a match through ClanBase that day."
Och med det vill jag då komma fram till att det också kan vara bandbredden som ger sitt i spelet om snabbladdad sida!
Och med allt, PHP är inte alls dåligt bara för att EN stor sida går ner, så om jag hittar en stor ASP.NET sida som går ner nån gång, ska jag då smutskasta hela ASP.NET bara för det?Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Vi får säga som Italienarna, det är uppgjort på förhand att PHP ska gått skogen :)Sv: Aftonbladets php lösningar EM Drömelva !
Än än engång, pinsamt.
/Joel