ASP är ett "språk" på utgående har jag läst någonstans - vet inte om det stämmer. Om man har kunskaper i C/C++ borde det vara kortare inlärningsperiod för PHP än för ASP/VBScript. Dessutom finns det mycket inbyggda funktioner i PHP, vilket gör att man slipper använda "konstiga" objekt (som i ASP) för att utföra saker. För egen del tycker jag t.ex. att funktionerna för att ansluta till en MySQL-databas är mycket naturligare i PHP än i ASP. Å andra sidan är det i asp.net ännu mer logiskt att anvsluta till en valfri databas ;) >Å andra sidan är det i asp.net ännu mer logiskt att anvsluta till en valfri databas ;) Tja, php:s alla funktioner utan varken klass eller namespace uppdelning är väldigt jobbigt att arbeta med enligt mig >Tja, php:s alla funktioner utan varken klass eller namespace uppdelning är väldigt jobbigt att arbeta med enligt mig.ASP eller PHP?
Men verkar ligga bra till för den som har kört en del med VB.
Min fråga/fundering är vad det finns för skäl att i stället för ASP
börja med/välja PHP (mer än att det sista är plattformsoberoende)?
Det lär väl bli en relativt lång inlärningsperiod? Men det kanske det är värt?
Får väl tänka på om det kan ha någon betydelse att jag ställer denna fråga i PHP-forumet?Sv: ASP eller PHP?
Sv:ASP eller PHP?
Jag föreslår asp.net, skippa asp helt iaf.Sv: ASP eller PHP?
På vilket sätt?Sv:ASP eller PHP?
Sv: ASP eller PHP?
Okey, men dom finns där i alla fall utan att behöva 25 komponenter (notera det gamla ASP-skämtet i den meningen) ;)
Sen är detta ett lättare sätt tycker jag, möjligen mindre strukturerat, men lättare att lära sig..
Men smaken är ju som sagt delad =)