Tjena! <b>Alltså så att jag fungerar som en server som jag accessar från min dator.</b> Hahahaha...fan va bra. Ha ha..fan va ja garva. ifall php använder kakor för sessioner så måste du ju se till att servern hela tiden skickar rätt domainnamn.. dvs. är servern konfad att ha dittnamn.no-ip.org som hostnamn ?PHP Session problem
Tack för all bra info på denna portal!
Har ett problem med session i Php. När jag kör lokalt så funkar
det men sen när jag kör via no-ip så funkar det inte. Alltså så att
jag fungerar som en server som jag accessar från min dator.
Jag har en include och i den vill jag starta mina sessioner.
Vill helst ha dom där då jag vill undvika så mycket kod som möjligt
i själva sidan där includen ligger.
Så här ser det ut:
<?php include("web/webpage.php"); ?>
Sen i webpage följande:
<?php
session_start();
$_SESSION['sysFolder'] = "web1.0";
$_SESSION['sysThemeFolder'] = "themes/steel";
include("dbconnection.php");
?>
När jag kör sidan med includen så får jag följande fel:
Warning: session_start(): open(C:\Program Files\PHP\sessiondata\sess_a04949feff881122c318869c794d38b2, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in D:\Projekt\web\webpage.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at D:\Projekt\web\webpage.php:2) in D:\Projekt\web\webpage.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at D:\Projekt\web\webpage.php:2) in D:\Projekt\web\webpage.php on line 2
Vad kan detta bero på...
Hoppas någon kan hjälpa mig väldigt snart!
Tack på förhand!
/AdrianSv: PHP Session problem
Kör du serverprogramvara på dig själv? ;-)
Det enda egentliga felet är
Warning: session_start(): open(C:\Program Files\PHP\sessiondata\sess_a04949feff881122c318869c794d38b2, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in D:\Projekt\web\webpage.php on line 2
De andra två är följdfel.
Ligger allt kvar i samma kataloger när du går över till no-ip?Sv:PHP Session problem
Jo det är samma shit där, alltså den använder
samma kataloger som när jag kör via localhost.
Så egentligen så borde det ju fungera.Sv: PHP Session problem