Jag försöker att bygga ett textbaserat online-spel. Det ska bli något i stil med att bygga en rymdbas, en flotta och sedan skada/döda andra spelare. Ett klassiskt koncept m.a.o. Några spontana idéer: Jag har fått för mig att spacefed (www.spacefed.com tror jag) går ut på ungefär samma sak.Online-spel?
Spelet skrivs i php tillsammans med mysql.
Rymdbasen ska gå att bygga ut med fler solpaneler, docknings-stationer, laserkanoner mm. För att bygga behöver man turns (som man får efter ett visst tidsintervall) och resurser.
Nu behöver jag fler idéer och förslag på vad som ska finnas med i spelet. I mera "jordbundna" spel kan man ju välja att bygga infanterister, tanks eller flygplan. Vad kan man tänkas ha i rymden?
Skulle dessutom vara tacksam för lite häftiga namnförslag.
Vad skulle man mer kunna lägga in för funktioner i spelet? Alla idéer är välkommna.Sv: Online-spel?
-flera baser
-en mer riktig "värld", alltså en karta man utgår ifrån
-istället för infanterister etc. har du ju ett par "nivåer" av olika storlekar på rymdskepp. Ett mindre för en person (typ rymdmotorcykel), ett 2-4-personers, och andra större grejer.
Kul idé förresten!Sv: Online-spel?
Är dock inte helt säker då jag ej testat själv, men du kan ju titta in och se hur det verkar.