Hej forumet! Firefox och ie skickar upp filnamnet på olika sätt, firefox tror jag bara skickar med filnamnet, ie skickar med hela sökvägen dit också Det där tror jag inte stämmer. Firefox skickar filen. IE skickade nog bara filnamnet förr (typ 3.0) men numera skickas filen även med IE, i alla fall om man sätter enctype till "multipart/form-data" (och har en nyare IE än 3.0 naturligtvis).Firefox och IE laddar upp filer på olika sätt?
Jag har ett bilduppladdnings-script (PHP) som lagrar bilden i en MySQL-databas. Det funkar fin-fint när jag kör med Firefox men när jag använder IExplorer så får jag massor av scriptfel gällande PHP-funktioner för bildhanteringen (t.ex imagesx(), imagecreatetruecolor() o.s.v). De fel jag får handlar om att: "supplied argument is not a valid Image resource".
Min fråga är: hur kan bildhantering i PHP som körs på servern påverkas av vilken browser jag använder? Skickar Firefox och IExplorer formulärdata på olika sätt? Det är alltså ett fält med type=file jag använder i formuläret om det var nån som undrade. Formuläret skickas med POST och enctype=multipart/form-data.
Jag tror egentligen inte att det är nåt fel på PHP-koden så jag skickar inte med nån. Säg till om ni behöver/vill ha.
Tack!
/Robert
Glömde en sak:
När jag återgår till listningen av bilder så visas den nya posten men bildfältet är tomt (0kb). Resten av datan (bildtext, datum m.m.) är sparad som den ska.Sv: Firefox och IE laddar upp filer på olika sätt?
Sv:Firefox och IE laddar upp filer på olika sätt?