Man har select-box och via den väljer en kurs, som är lagrad i en Är det inte bara å begränsa allt vid SQL-en då? Nej, inte riktigt så jag menade. Om jag förstår problemet korrekt, så ser jag två lösningar: Har nån nåt exempel hur koden kan se ut för de båda alternativen?Visa textruta om kursen tillåter det!
MySQL-tabell. När man väljer kursen och om en viss kolumn har värdet
Nej, så skall inte texten-rutan vara synlig. Jag använder php, som scriptspråk. Går det att fixa?Sv: Visa textruta om kursen tillåter det!
WHERE vissKolumn = 'Nej'
?Sv:Visa textruta om kursen tillåter det!
Jag tänkte närmare så att när man har valt en kurs via select-boxen, så borde den inte visa textrutan, ifall
den inte skall visa den. Hur får man värdet fram från MySQL-tabellen via en ändring av select?Sv: Visa textruta om kursen tillåter det!
1. Med omladdning av sidan - Posta formuläret som selecten ligger i, kolla i databasen om textrutan skall vara synlig och i så fall generera HTML-kod för den.
2. Utan omladdning av sidan - Generera ett Javascript som... a) körs när man väljer värde i selecten, b) innehåller ett utdrag ur databastabellen med information om för vilka val textrutan skall döljas, och c) visar eller döljer textrutan.Sv:Visa textruta om kursen tillåter det!