Hej! Hej, det är en torrent fil, som fungerar bra på andra webbhotell annars. De måste vara fel på scriptet, den visar felmeddelande på ett annat. Har du tillåtit korta php taggar, dvs <? kod ?> ? Den är redan på On, men jag får blank bild... PHP installeras på olika sätt för IIS och Apache, läs install.txt filen där det lär framgå hur du gör med IIS. Själv har jag bara installerat på Apache (vilket enligt mig är att rekomendera).Visar bara vit i Php
Har nu fixat min IIS på Win 2003 Server.
Och jag har testat med att skapa en fil med följande:
<code>
<?php phpinfo(); ?>
</code>
Allt funkar bra och jag får fram de blåa tabellerna osv.
Men när jag skall testa ett script, så testar jag tex index.php, då får jag bara en vit sida, inga felmeddelande eller nått, vad skall jag göra?
Mvh HassanSv:Visar bara vit i Php
Problemet är att för en stund sen så visades ett felmeddelande, men sen försvann det igen..
Ska kolla php.ini
HassanSv: Visar bara vit i Php
Fast scriptet används på mitt webbhotell o fungerar bra, fattar ej varför den ej fungerar på min server, den kan ju inte bara visa vit, de måste ju finnas nått felmeddelande eller nått...
Jag har Php installerat, måste jag installera apache med??Sv:Visar bara vit i Php
Den är inte alltid aktiverad så det bästa är att alltid använda den långa varianten( <?php ?> i sin färdiga kod...
php.ini:
short_open_tag = OnSv: Visar bara vit i Php
Är de nått skillnad att använda PHP på IIS och PHP på apache?
För enligt readme filen så står det apache o php4/php5 som obligatoriska.
Jag har IISSv:Visar bara vit i Php