Hej! Php/perl fungerar inte särskilt bra på iis, stabilast är att köra som cgi (exe-fil), men det är långsamt. Snabbast är att köra som isapi (men det verkar vara rätt ostabilt, iaf. på de burkar jag prövat på) Jag kör själv på IIS 6.0 med PHP5 som en cgi på en gammal 350 MHz =P och det funkar fint för mig kan vara någon gång ibland som det tar lite längre tid, ca 5 sek via lan.PHP 5 + Win 2003 Server 2003 Web Edition Sp1
Kan någon visa mig nån bra guide som lär ut hur man fixar Php så de fungerar på IIS 6.1 på en Win 2003 Server?
En fråga till, varför visas ibland vita blanka sidor på Php?
Mvh HassanSv: PHP 5 + Win 2003 Server 2003 Web Edition Sp1
Sv: PHP 5 + Win 2003 Server 2003 Web Edition Sp1
Det är bara att göra som det står i installationen, phpinstallen kan automatiskt konfigurera IIS och glöm inte att ändra rättigheterna på php.ini, php-cgi.exe, php5ts.dll, tempupload mappen och sessiondata mappen.
Skulle det dock strula under installtionen så får man mecka lite själv, oftast (för de gånger det hänt mig iaf) så brukar man behöva lägga till i "web service extensions"
H-klick->"Add a new Web service extension"
Skriv in vad du vill att den heter t.ex. PHP5 och under "Required files:" så lägger du till php-cgi.exe
Det har hänt 3-4 ggr för mig att PHP installationen inte lyckas konfigurera IIS där, varför vet jag inte.
Anledningen till att php sidor ibland visas som blanka kan vara att IIS inte är rätt konfigurerat och att den då bara skickar en blank sida eftersom php motorn inte körs som den ska. Om det dock bara är ibland som de visas som blanka så skulle det kunna vara någon form av overload antingen i IIS eller i PHP som gör att de inte hinner med.
/Jacob