Tjena. Ja du måste ansluta varje gång. Tänk såhär, du anropar din server, servern läser din kod och förstår att den ska göra något, sedan är koden slut och resurserna stängs.PHP till FTP
Jag försöker göra ett enkelt interface till en FTP. Problemet är att om jag listar alla mappar i den aktuella mappen så vill jag ju klicka på en mapp och köra 'ftp_chdir($connID, $path)' för att komma in i den mappen.
Då har jag gjort så att man laddar om sidan och låter php köra funktionen. Problemet är nu att $connID inte längre är definerat, det löste jag genom att spara den i en session-variabel. Men när jag försöker använda denna så har den bara värdet '0'! (andra session-variabler har sina värden kvar, det är bara denna som inte funkar!) $connID ska ju vara en 'resource' inte en 'int'!
Så min fråga är; måste jag ansluta och logga in på FTPn varje gång jag ska byta mapp??
Det verkar ju ganska korkat.. Jag måste ha missat någon vital del här.. Som att spara undan resource-variabler t.ex. eller att hålla anslutningen till FTPn öppen.
Tack!Sv: PHP till FTP
Jag skrev något liknande det där för något år sedan. Koden gick fort att exekvera så det borde inte vara någon prestandardförlust.
Annars finns det kanske nån Ajax version du kan använda?