Hej! Du borde kunna använda fpdf(fpdf.org) för att göra detta. Du måste göra ett script som skriver ut på de förutbestämda platserna men det räcker om du gör det en gång om du gör det dynamiskt och plockar fram data som skrivs ut från db. http://se.php.net/pdf Hej! Osäker hur det är med PDFLib men fpdf är bara att lägga in själv på sitt webhotell.pdf-filer
Jag vill kunna skapa en pdf (eller word) med uppgifter från en databas. Uppgifterna ska fyllas in på förutbestämda ställen. Vilket är det enklaste sättet. att skapa en snygg pdf? Kan man skapa en mall och sedan bara fylla i fälten eller måste man skapa pdf-en från början? De gratisscript som finns på nätet verkar väldigt jobbiga.
mvh
/Michael Sv: pdf-filer
Sv: pdf-filer
Där har du massvis av matnyttig information, bara att du hämtar ner värderna ur databasen och bakar in dem i din kod, första kodexemplet du ser när du får in på sidan visar hur man använder PDFlib, bara att du gör en databas fråga över och skriver om mallen som du behagar och byter ut strängarna mot dina egna =)Sv:pdf-filer
Jag har tittat på fpdf tidigare och den verkar lätt att komma igång med med men jag är osäker på om den är så bra? Kan man göra avsnittsbrytningar med olika sidhuvuden? Har provat med en global variabel som läses av i funktionen header() men får det inte att fungera. Har någon bra erfarenhet av fpdf?
PDFlib verkar mer professionell men måste den inte installeras på servern? Har ingen egen server utan bara webbhotell.
mvh
/MichaelSv: pdf-filer