Försöker göra en besökslogg och har skrivit följande, men när jag kör detta på servern kommer följande upp. Du kan börja med att sätta 'enkelfnuttar' runt månadsnamnen: Får tyvär samma felmeddelande. Nu skulle jag behöva hjälp med mina problem, kommer tyvär inte längre just nu. Har du rättigheter att skriva i filen? Om det är en linux-server kan du testa "chmod 777 loggen.txt", det ger alla användare rättigheter att skriva och läsa i filen. Ja vad jag ser så stämmer det chmod.Fil problem. Behöver hjälp.
Warning: fopen("loggen.txt", "r+") - Permission denied in /home/obelix///www//logg.php on line 4
Filen kan ej öppnas
Kör detta på 2 filer en som läser in och en som jag ska kolla statistiken på men får ej detta som jag vill.
vet inte om det spelar någon roll men servern använder php 4 någotting kör jag detta på min wampserver hemma så funkar allt.
Har nu fått detta att funka till viss del, men jag loggar bara en åt gången och kan inte spara tidigare loggar.
Hur skriver jag i kod 1 för att det skall funka vill ha utskriften som i kod 2.
[php]
<?php
$f =@fopen("loggen.txt", "r+");
if(!$f) die("Filen kan ej öppnas");
fwrite($f,date("y-m-d H:i:s")."\n".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."\n"."\n".$_SERVER['HTTP_REFERER']."\n"."\n".$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']."\n");
fclose($f);
?>
[/php]
och
[php]
<?php
$f=@fopen("loggen.txt", "r+");
//rewind($f);
while (!feof($f)) {
$result = fgets($f, 100);
echo"Datum||".date("y-m-d H:i:s")."<br>";
echo"IP-nummer||".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."<br>";
echo"Url||".$_SERVER['HTTP_REFERER']."<br>";
echo"Browser||".$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']."<br>";
echo"-----------------------------------------------------------------------------------------------<br>";
}
fclose($f);
?>
[(php]
Ser det mycket konstigt ut med dessa filer så rätta mig gärna, men det funkar med php5.
Skall ha detta till php4 där jag får fel.Sv: Fil problem.
<b>if ($_POST["manad"] == 'Januari') { </b>Sv:Fil problem.
Kör jag hemma på php5 via wampserver så funkar det, men kör jag på den server som jag skall använda alltså php4 någoting så kommer dessa fel.Sv: Fil problem.
Tacksam för hjälp och förslag.Sv:Fil problem.
Sv: Fil problem.
Men problemet är för tillfället att jag inte kan spara tidigare besökare endast den sista posten sparas i filen.
Vet att jag behöver bygga om kod 1 ,men vet inte hur för att alla besök skall loggas.