Hej.. Vet inte om min rubrik säger så mycket men jag undrar hur man på lättast sätt fixar så att det är lätt att placera om olika inlägg. Vad är det som är själva frågan? Jag tycker att du har beskrivet lösningen på ditt problem ganska bra själv: "så om man vill byta plats på 4 och 3 eller 5 och 1 så ska dom byta plac_id eller något" hur skriver man för att få dom att byta plats? Antar att varje post har någon unik identitet (kan kalla det id). Börja med att plocka fram plac_id för posterna med valda id. Uppdatera sedan plac_id med det värdet den andra posten hade. Klart! När jag skrev "Uppdatera sedan plac_id med det värdet den andra posten hade." menade jag att du skulle göra det för båda posterna. Men det kräver givetvis att du har någon annan identitet än plac_id.Placering av utskriven data från databas
Datan kommer ut:
1
2
3
4
5
6
7
osv
Men jag vill ha det så att man lätt kan byta plats på 2 olika via en enda knapp tryckning, så om man vill byta plats på 4 och 3 eller 5 och 1 så ska dom byta plac_id eller något.
Vet inte om man ska göra så att man har en knapp som säger flytta upp så att den hoppar ett steg åt gången eller om man lätt kan göra så att den hoppar direkt genom att markera på 2 och välja om man vill trycka in den (före eller efter) eller byta plats på dom.
Någon som förstår vad jag menar med mitt kryptiska inlägg?
och är det någon som vet hur man gör?Sv: Placering av utskriven data från databas
Vad är det du har problem med?
/JohanSv:Placering av utskriven data från databas
jag har haft stillestånd hur jag ska skriva det där.Sv: Placering av utskriven data från databas
/JohanSv: Placering av utskriven data från databas
/Johan