Har problem att ladda hem ryska tecken med php från min mysql-databas. I databasen ser det rätt ut med allt men när man visar informationen så är det endast en massa frågetecken. Du har olika teckenkodning i databasen och sidan. Jag rekommenderar att du kör UTF-8 rakt över. Vi har testat det med.. det funkar inte Är du säker på att informationen ligger lagrad som UTF-8? Det är inte bara så att ni har sagt till MySQL att tabellen använder UTF-8? Det är skillnad mellan att påstå att det är UTF-8 och att det verkligen är det. Det var inte det var som var problemet.. Hittade det.Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Någon som har lösningen på detta?? Sv: Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Sv:Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Vi testade att dra ner koden och direkt igen dra upp den i databasen med php.. då blev det fortf. frågetecken. Verkar som om det är något när man ska plocka hem informationenSv: Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Sv: Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Om ni i webbläsaren (Firefox) går upp i menyn Visa | Kodning och prövar olika kodningar, finns det någon som gör att tecknen visas korrekt?Sv:Problem att hämta ryska tecken från MySQL
Innan jag kör sql-fråga kör jag vissa frågor med mysql_query mot databasen där jag säger att det ska vara utf-8 osv.. =)