Hej på er! <b>Någon som har något tips på ett javascript som kan maila ett formulär?</b> Bara det funkar att lägga in som en banner och att inte tidningens server ska avgöra om det funkar eller inte. Har du en färdig banner? Är det bara en bild eller är den gjord i t.ex. Flash? Det är en flash, så om man skulle kunna i actionscript skicka mail så vore det ju alldeles utmärkt men det kräver väl php eller asp antar jag? Det är inte omöjligt att det skulle gå att skicka mail direkt från Flashklienten. Det går ju att skicka mail från t.ex. Thunderbird. Ingen aning...det är en av norges största tidningar och jag vet att de inte kör PHP iaf.. <b>Vad är thunderbird?</b> Men det är väl ingen webbbaserad applikation utan körs väl från användarens dator? Du kan alltid skicka någon till mailto:epostadress. Då används den vanliga epostklienten på besökarens dator. Nja, det är ju ett formulär som användaren ska fylla i med namn, adress, stad med mera. För att skicka ett epost-meddelande utan inblandning av klienten som surfar, vem vet han har kanske inte ens en epost-klient installerad. Testade att försöka skicka värdet till en annan server där PHP var installerat men hade inte tillåtelse att kontakta servern externt på det sättet. Det var lite för mycket tidpress för att lösa det på ett bra sätt. Det bästa hade varit att genom flash och actionscript och asp.net installerat på servern skapa en lösning och det håller jag på och ska lära mig nu :)Kontakta PHP från banner?
Jag har aldrig pysslat med PHP och har nu fått i uppdrag att redigera ett formulär som ska ligga med i en banner på en större tidning. Formuläret är kopplat till en PHP-fil som genomför validering och skickar ett mail med info från fomuläret.
Som det är nu ligger html-filen och php-filen i samma katalog men tidningen kör inte PHP och därför vill jag anropa php-filen externt. Går det eller hur ska jag göra?
Alternativt skriver jag om formuläret själv. Någon som har något tips på ett javascript som kan maila ett formulär?Sv: Kontakta PHP från banner?
Ett JavaScript-skript eller ett Java-skript (JSP)?Sv:Kontakta PHP från banner?
Sv: Kontakta PHP från banner?
Sv:Kontakta PHP från banner?
Men om inte det går, vad använder webbplatsen för serverspråk/-teknologi?Sv:Kontakta PHP från banner?
Frågan är hur man skickar från flash utan att blanda in ett plattformsberoende script?
Vad är thunderbird?Sv: Kontakta PHP från banner?
En epostklient nära släkt med webbläsaren Firefox: http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/Sv:Kontakta PHP från banner?
Går det inte att skicka mail med hjälp av javascript..?Sv: Kontakta PHP från banner?
http://www.tizag.com/flashTutorial/flashemailform.phpSv:Kontakta PHP från banner?
Men i detta fall måste du använda PHP, ASP/ASP.NET, JSP etc. något som är serverside. Men du kan ju även ha möjligheten att den gör postningen till en (PHP, ASP/ASP.NET, JSP)fil som ligger på en annan server?!
Alternativt att du hör med dem vad de har för serverside språk och använder det.
Absolut enklast, och så låter du Flashfilen anropa den sidan (skicka värdena till den så att säga)Sv:Kontakta PHP från banner?