Ok, först av allt. Detta gäller ett <b>intranät</b> som körs på en Windows <b>PDC</b>. Känner igen problemet. Jepp, det här gäller felanmälan det med... men jag vill komma ifrån att behöva installera något clientside. Har börjat fila på idén med loginskriptet... tror det kan funka riktigt bra...datornamn/användarnamn
Ställer frågan här även om det troligaste är att man måste använda clientside...
Finns det något sätt att få textfält i ett webbformulär "för-ifyllt" när användaren öppnar webbsidan. Jag har två textfält:
<code>
<form ... >
<input type="text" name="USERID" value="användarnamn" />
<input type="text" name="WKSTN" value="arbetsstation" />
</form>
</code>
När användaren besöker sidan skall alltså "användarnamn" bytas ut mot hans användarnamn och "arbetsstation" bytas ut mot datornamnet.
Har testat WScript... Går det att "gå förbi" säkerhetsinställningarna som normalt blockar det i webbläsaren? Sv: datornamn/användarnamn
Hade samma men jag löste det kanske inte så praktist men det gick ;)
Var till en felanmälan så jag skapade ett VB program med en webbläsare.
Där i VB programmet kunde jag göra så den läste av datornnamn, vem som är inloggad, MAC adressen m,m. Så den skickade med det info jag ville ha till servern.
Samt så fick jag ha adressen till sidan dold och det gick inte högerklicka eller något sådant.
Kanske inte så du har tänkt dig men så fick jag lösa mitt problem.Sv:datornamn/användarnamn