Jag har lite PHP-kod som ska laddaupp filer till en databas men sidan går bara i timeoute. Får jag föreslå att du sätter "code php + /code"-taggar runt det där, i inlägget här? Blir lättare att läsa då tror jag.ladda upp filer till mysql
Hur förhindrar jag det?
Här är valda delar av min kod:
// om ny fil ska laddas upp
if(isset($_FILES['fildata']))
{
if(is_uploaded_file($_FILES['fildata']['tmp_name']))
{
// fyll variabler
$idgru=$_POST['idgru'];
$filstorlek=$_FILES['fildata']['size'];
// vilkor fortsetta, storlek max 5 Mb
$max=5*1024*1024;
if($filstorlek>$max)
{
// sämds tillbaka till fil-sidan
header("Location: filer.php?gruppval=$idgru&m=Filen du försöker laddaupp är för stor! (max 5 Mb)");
exit;
}
// fortsätter ladda variabler
$filnamn=$_FILES['fildata']['name'];
$filtyp=$_FILES['fildata']['type'];
$fildata=addslashes(fread(fopen($_FILES['fildata']['tmp_name'],"rb"),filesize($_FILES['fildata']['tmp_name'])));
if(empty($_POST['beskrivning']))
{
$beskrivning="Ingen beskrivning";
}
else
{
$beskrivning=$_POST['beskrivning'];
}
$uppladdad=date('Y-m-d');
// förbered SQL fråga
$sql="INSERT INTO filark16m (filnamn, filtyp, filstorlek, fildata, beskrivning, uppladdad, idgru, idanv)
VALUES ('$filnamn','$filtyp','$filstorlek','$fildata','$beskrivning','$uppladdad','$idgru','$Sidanv')";
mysql_query($sql) or die(" Det gick inte att spara filen databasen! <br>Försök vid ett senara tillfälle.");
$m=mysql_insert_id();
// stäng nya anslutningen
mysql_close($anslutfil);
// slussa vidare och medela
header("Location: filer.php?gruppval=$idgru&m=Filen sparades med id:nr $m");
exit;
MVH
Torgny
Sv: ladda upp filer till mysql
EDIT: Vad säger dina PHP-inställningar? Kommer inte ihåg vad den heter, men det finns en inställning för hur länge scriptet får köra. Inte så bra att ändra för alla script kanske, men jag gissar att det är den som stoppar scriptet. set_time_limit() kan vara en sak att titta på. Annars får du nog visa koden som har med uppladdningen att göra.