Hej. Ska alla 1-99 select-boxarna innehålla samma värde?? Ja, alla select-boxar ska innehålla samma värde. Ajax skulle passa utmärkt här. Måste du skapa dem via javascript? Om du måste så skulle jag rekommendera dig att använda dig av jQuery http://jquery.com/. Det finns nog gott om tutorials för jQuery om du googlar.Skapa select boxar
Jag har en select box där man kan välja ett tal mellan 1 och 99. När man väljer ett tal där ska det antalet select boxar skapas under denna select box.. så väljer jag två ska två select boxar skapas under denna.
Innehållet av dessa ska vara samma på alla och hämtas från en databas.
Hur löser jag detta?Sv: Skapa select boxar
Vad är problemet? Vet du inte hur du ska lägga upp det hela eller har du kodningsproblem?Sv:Skapa select boxar
Det jag inte vet är hur jag skapar dem med javascript?!:SSv: Skapa select boxar
1. Gör en .phpsida som ta en inputparameter
2. Slå en fråga i db så att du har datan du ska fylla selectboxarna.
3. Ladda nu en div med den skapade php-sidan. Denna laddning sker mha ajax. Dvs. du anropar ett javascript på onchange-händelsen på din select-box, skickade med document.getElementById('selectCombo').value så vet du hur många boxar som ska skapas.
Hoppas andemeningen gick fram. Har lite brådis men det kanske ger dig en knuff i rätt riktning?Sv: Skapa select boxar