Hej! Pröva att kolla om mysql_select_db() misslyckas: Detta är vad som skrivs ut med koden du visar, förutsatt att databasen heter databasen.. Det ser ut att vara en sak som jag reagerade över tidigare, men tänkte att det nog bara var något som hänt när du klistrat in koden i forumet... Jaha, det har jag inte tänkt på. jag löste det i varje fall med att köra DELETE FROM databasen.tabell Where id=....DELETE problem i MySQL
Jag försöker radera en post ur en databas men kan verkligen inte få det att fungera.
Här är koden:
$con = mysql_connect("localhost","user","pass");
if (!$con)
{
die('Kunde inte ansluta till databasen: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db(”databasen”, $con);
$seldel = "DELETE FROM Offerter Where OffertID='" . $offertID . "'";
$result = mysql_query($seldel, $con) or die("Query failed:<BR> " . mysql_error());
mysql_close($con);
Får felet: No database selected. När jag använder SELECT mot samma databas får jag inget fel. Vad kan det bero på?
Provade även att, från MySQL kommandotolken, att använda "use databasen;". Där får jag inga felmeddelanden.
Tack på förhand!Sv: DELETE problem i MySQL
mysql_select_db(”databasen”, $con)
or die('mysql_select_db() misslyckades<br>' . mysql_error());
Sv:DELETE problem i MySQL
mysql_select_db() misslyckades
Unknown database 'â€Âdatabasenâ€Â'
om jag i mysql kommandotolken skriver use databasen; så får jag response "Database changed".. Jag har inte haft några problem att läsa från databasen, kan det vara någon form av rättighet som är felinställd (Mysql databasen är konfigurerad enligt LAMP) ? Och isåfall, vad skulle jag kunna prova för kommando?
Tack på förhand!Sv: DELETE problem i MySQL
Du har "stiliga" citationstecken runt databasnamnet. Byt ut dem mot vanliga 'enkelfnuttar' eller "dubbelfnuttar".Sv:DELETE problem i MySQL