Har du även ändrat upload_max_filesize? Jag har ändrat upload_max_filesize samt startad om apache. Hjälper inte :( Något i loggarna? Vad innehåller $_FILES['userfile']['error'], är den UPLOAD_ERR_OK eller något annat? Du måste redigera "post_max_size" i din php.ini fil Yep, har startat om och den visar rätt med php_info. Ska testa att skriva ut loggarna nu och se om jag hittar nåt.Ladda upp stora filer (5~ mb)
Jag har ett script där man kan i ett formulär fylla i namn, kommentar och om man vill ladda upp en fil. Scriptet fungerar i sig bra med lite mindre filer som bilder etc, men om man laddar upp en lite större zip fil på 5~ mb ca så blir resultatet att formulär datan är "tom" när man väl kommer fram till själva php scriptet. Jag har ökat både execution time, submit time och max_post_size i php.ini men det hjälpte inte.
Nån som har förslag på vad det kan vara för fel?Sv: Ladda upp stora filer (5~ mb)
http://se.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.upload-max-filesize
Har du startat om Apache (om du nu använder den) efter att du ändrat i php.ini?Sv:Ladda upp stora filer (5~ mb)
Sv: Ladda upp stora filer (5~ mb)
Sv: Ladda upp stora filer (5~ mb)
Om POST-datat som sänds är större "post_max_size" så uppstår problemet du beskriver, dvs att all formulärdata bara är borta.
EDIT: Du menar säkert "post_max_size" när du skriver "max_post_size". Har du startat om Apachen efter att du ändrat värdet? Visar den rätt värden på inställningarna om du kör phpinfo()?Sv:Ladda upp stora filer (5~ mb)