Hej, jag skulle uppskatta om någon med ett kritiskt öga kollade igenom studentrecept.se. -Skuggningen i rubriken och 3d-effekten på knapparna ser ut lite "jag har använt photoshop fem gånger" (no offence). Varför streck mellan mängd och ingrediens? Tack för alla idéer/tips och snabba svar, kommer så småningom omarbeta design och fixa till textkodningen, har endast glömt att ordna det på utskriften. Lite uppdateringar har gjort på design/funktion...Granska studentrecept.se
Positiv och konstruktiv kritik uppskattas.
Tack på förhand // DavidSv: Granska studentrecept.se
-Det ser lite skumt ut med stor bokstav på ingredienserna
-Om det är syftat till studenter är nog cirkapris intressant?
-"Utskriftsvänlig funktion" ger ? istället för åäö för mig med ff 2.0
-"Salladskrydda" är ingen krydda och basilika ska ätas färsk. =)Sv: Granska studentrecept.se
Du skulle kunna använda en särskild stilmall för utskrifter i stället för att ha en utskriftvänlig sida.
Skuggan på rubrikbannern tycker jag inte är så störande. Men skippa den på knapparna. Där gör det texten något svårläst. (Och varför är valideringsknapparna (XHTML & CSS) så suddiga?)Sv:Granska studentrecept.se
Om vi glömmer design för en sekund och tittar på funktionalitet och användarvänlighet, hur funkar det att lägga till recept, skriva kommentarer etc. Det finns olika användarnivåer så ni kmr bara kunna lägga in recept från början, inte verifiera.
Håller med dig där om färsk basilika ;) men det är bara att lägga till isf.
Tack på förhand // DavidSv: Granska studentrecept.se
Centrering av hemsidan, 3d effekt på knappar har tagits bort. Har det gått till det bättre eller sämre?
funderar på att lyfta innehållet med vit bakgrund istället för grått som nu, vad tror ni om det?
hur skulle ett menysystem då kunna fungera? flikar som vi har nu eller på nåt annat sätt?
Tack för alla svar, Fler kommentarer =)
Länken : http://www.studentrecept.se/
// David