Hej gott folk, Om kunden nu har SQL Server så är det väl enklast att använda Reporting Services. Då får du automatiskt rapporterna på webben.Databasrapporter...
Tänkte höra med er om vad ni anser om mitt lilla projekt som jag tänkte dra igång
.
Det är så att jag ska presentera innehållet i en databas av typ Microsft SQL Server via en webserver.
De befintliga rapporterna är utförd i VB6 och Excel och nu vill kunden att rapporterna flyttas till någon form av webmiljö dvs han vill använda Internet Explorer för att komma åt rapporterna från vilken dator som helst utan att använda VB6 eller Excel.
Först tänkte jag använda någon form av rapportverktyg typ Crystal Reports men dessa är förmodligen inte tillräckligt flexibla då rapporterna är något utöver det vanliga.
Min andra tanke var helt enkelt att sätta upp en web-server och sen scripta rapporterna i ASP eller PHP.
Men jag vet inte om detta är rätt väg. Kan man skapa trender och grafer i ASP eller PHP eller bör man köra något helt annat?Sv: Databasrapporter...