Hej! Tack för svaret. Provade det också men fick inte riktigt ihop det då, men får testa igen med ett piggare huvud. Antar att id:et blir synligt i url:en med denna lösning?Problem..
Postar härmed min första, men knappast sista, problemfråga på detta formum.. och hoppas naturligtvis på träff.
Grundtanken är denna: Värden från ett formulär ska in i en databas och ID ska returneras för att sen användas i ett senare skede. Insert går bra och även att plocka ut ID:et med mysql_insert_id(), men nu börjar det jävlas. Kan tillägga att alla funktioner som har med in/ut till databasen att göra ligger i en separat include-fil.
Problemet är att om man uppdaterar sidan med formuläret på så läggs ytterligare en rad till i databasen då värden ligger kvar i $_POST. Detta kan dock avhjälpas genom header(location ..) men då går det inte att returnera ID:et istället. Och returneras ID så kan inte header användas. Funkar det ena, så funkar inte det andra. Eller jag får det inte att fungera kanske jag ska säga istället... :-)
Nån som har en aning till idé på hur jag kan få detta att fungera? Tack på förhand!
// AndersSv:Problem..
/ Anders
EDIT: Löst nu.