Har googlat lite på detta, men inte hittat något tillfredsställande svar, så jag vänder mig till er som har koll på läget. Beror på vilken typ av server din sida ligger på. Det finns lite olika sätt men det kräver att din server stödjer dem. Varför vill du ha det "inkluderat i html-sidan? jag löste det hela genom att göra så som du skrev, nämligen att länka direkt till forumet istället.Inkludera php i en html-sida?
Har skapat ett phpbb-forum som jag i dagsläget har inkluderat med hjälp av iframe. Men helst av allt hade jag velat skippa iframen, och inkludera mitt forum i html-koden istället.
Är det möjligt?Sv: Inkludera php i en html-sida?
Det du vill göra kallas Server Side Includes.
Exempel om din server stödjer vanliga SSI:
<!--#include virtual="/forum.php"-->
Exempel om din server stödjer PHP:
<?php
include('/forum.php');
?>
Sv: Inkludera php i en html-sida?
- Handlar det om inpassning i designen?
- Ligga under en ett visst domännamn?
- Ligger phpbb-forumet på en annan server, än html-sidan?
beskriv gärna mer!
Lite tankar:
- Om du i dagsläget har det i en iframe, varför sätter du bara inte en länk direkt till forumet?
Ang. det som hänvisas till i inlägget handlar inte om att inkludera ett forum i en html-sida, utan att inkludera en *.php-fil i en annan fil som har ställts in att processas av "php-motorn". Alltså inkludera en php-fil i en annan php-fil.
Skillnad på html och php :)
Sen kan man inte göra includes till filer som ligger på annan server. (Om det visar sig att så är fallet.)
mer kött på benet till mig, tack!Sv:Inkludera php i en html-sida?