Kan jag på något sätt hitta var jag ligger i Google? Men om jag vill göra ett verktyg själv i PHP och använda på min egen webbsida? <b>Men om jag vill göra ett verktyg själv i PHP och använda på min egen webbsida?</b> Det låter mer som något jag är ute efter, kan du ge mig mig ett litet exempel på hur jag gör? Är inte alls bra på PHP. Ett litet kodexempel skulle sitta som en fläskläpp!Var är jag i Google?
Alltså om jag söker på "Johan Persson" i google så vill jag få tillbaka positionen för min sida.
Sidan jag letar efter ska såklart vara angiven i koden.
Exempel:
Sökord: "Johan Persson"
Websida: "www.johanpersson.com"
Resultat: Vilken position har sidan www.johanpersson.com för sökordet "Johan Persson"
Hoppas frågan är tydlig.Sv:Var är jag i Google?
Det verktyget var inte speciellt bra heller. Stämde inte alls med google.Sv: Var är jag i Google?
Hämta sidan med t.ex. file_get_contents, fopen, curl, etc, hämta ut alla a-taggar med class "l", kolla om den har href som innehåller det du letar efter.
<b>Det verktyget var inte speciellt bra heller. Stämde inte alls med google.</b>
Google visar olika resultat beroende på flera olika kriterier, land t.ex.Sv:Var är jag i Google?
/ Johan