Hej, Hej Patrick, Hej,Sökväg till mappar och filer i Windows miljö
jag har precis flyttat till min egna server, där jag tidigare hade Linux på ett webhotell, men gick över till Windows Server av olika anledningar.
Men jag får inte igång ett PHP-script, som listar upp mappar och filer.
Jag försöker med detta, men det fungerar inte, ska man skriva det i något annat format?// Specifies the path to your files. This may be inside our outside
// of the web root. DON'T FORGET THE TRAILING SLASH!
define("FILE_PATH","c:/inetpub/wwwroot/site.net/public_html/sites/default/files/operations/tekniskt");
// If your files are OUTSIDE of the web root, leave this blank. If
// your files are INSIDE the web root, set this to the URI which
// corresponds to FILE_PATH above. DON'T FORGET THE TRAILING SLASH!
define("FILE_URI","/sites/default/files/operations/tekniskt/");
Detta är självklart bara en liten del av hela scriptet, men det är ju här man anger vilken mapp som man ska utgå ifrån, men den visar bara rooten på hårddisken istället, och det går inte att klicka på några filer ändå.
Sv: Sökväg till mappar och filer i Windows miljö
By default tror jag inte PHP är installerat på en windows-server. Så kontrollera först med din ISP om de stöder pho först innan du fortsättet att felsöka.
Sen, om den gör så - försäkra dig att den sökvägen verkligen är korrekt på hotellet. Det kanske är någon helt annan mapp än vad du tror. Jag använder MAPPATH kommandot i Windows för att hitta vilken sökväg den aktuella filen är på, vad det heter i PHP vet jag tyvärr inte.Sv:Sökväg till mappar och filer i Windows miljö
Jag var nog inte tydlig, jag har en egen server med Windows Server 2008, jag har installerat PHP på den redan, och har andra hemsidor liggandes på den, så det är inte där problemet ligger.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur man söker andra mappar och filer från script.
Jag har använt mig av detta script, som jag tycker funkar helt perfekt för ändamålet, men iochmed att jag flyttade över allt till en egen server, så blev det fel.
http://code.blitzaffe.com/pages/phpscripts/files/simple_file_browser_54-25