Läst en disskution om ASP vs PHP. > <b>Är det så att PHP lämpar sig till mindre sajter? Medans ASP lämpar sig till det större sajterna?</b> Jag har då alltid hört att PHP är snabbare än ASP, men det kanske bara är en myt. Vad som dock inte är en myt är att PHP oftast körs under Linux, som vi alla vet är både snabbare och bättre än Windows servrar ;-) > <b>Vad som dock inte är en myt är att PHP oftast körs under Linux</b> >Beror helt å hållet på den som har konfat servern, bara tjaffset om ASP/PHP Är ASP bättre än PHP för stora sajter?
Är det så att PHP lämpar sig till mindre sajter? Medans ASP lämpar sig till det större sajterna?Sv: Är ASP bättre än PHP för stora sajter?
En evig diskussion verkar det som!
Jag för min del tror det ligger mer på utvecklarens kompetens än på ASP/PHP.Sv: Är ASP bättre än PHP för stora sajter?
/JacobSv: Är ASP bättre än PHP för stora sajter?
Jag tror faktiskt att det där också är en myt!
Troligtvis är det fler av de <b>större</b> siterna som kör *BSD än Linux. Om man däremot räknar in alla "hobbyprojekt" så kan det mycket väl vara så att flest PHP-installationer snurrar på Linux.
Världen är ju liksom aningen större än bara Linux utanför Microsofts domainer!Sv: Är ASP bättre än PHP för stora sajter?
>börjar bli lite jobbigt.. Sök efter "ASP vs PHP" i forumet så har ni ett par
>timmars läsning..
du menar väll ett par veckors läsning? ;D