får inte igång php har installerat enligt alla konstens regler tycker jag testat både apache och IIS men php fungerar inte... har winxp som op.. är det någon som vet var det finns lättafattliga anvisningar ppå svenska helst? Hm... hej när jag startar apach så får jag upp ett dos fönster där det står att apache/1.3.26(win32) PHP/4.3.1 running.... trots detta funkar inte php jag lägger in<?php echo "Hello World<p>"; ?> i index.html och upp kommer en helt tom sida i apaches root men nu funkar det hux flux bara så nu är jag glad och övveraaskad. Det nötte som till sig :-)php startar inte :-(
Sv: php startar inte :-(
Har du kollat php's hemsida: http://www.php.net/ något? Där borde det finnas något. Jag har i alla fall fått igång php på min iis utan problem. Har du följt alla anvisningar i readme-filen? Ändrat ini-filen och lagt den i c:\windows\? Har du registrerat dll'en i iis? etc.Sv: php startar inte :-(
:-(
tycker att det borde funka nu har hållt på konfigurera enligt konstens alla regler jag kör winxp proffessional och var tvungen att konfigurera manuerllt av nån anledning. kan dessutom inte spara filerna som .php utan det läggs alltid till .txt eller .html efter hur gör man det? MYCKET tacksam för svar :-)Sv: php startar inte :-(
Sv: php startar inte :-(