Hej Om du skulle skriva hur felmeddelandet lyder kan du kanske få ett bra svar - annars blir nog svaret att du gjort nåt fel Ok idag gjorde jag en om installation av PHP och innan installationen var färdig fick jag ett varnings text: Tjenare! Tjenare!Installation
Jag har problem att installera php på min burk. När jag försöker att köra ett skript kommer en error sida upp på webbläsaren. Som handlar om cgi någonting. Jag fattar noll. Min server heter Xitami och jag använder win-98. Är det någon som vet vad jag gör för fel???
MVH
KjellSv: Installation
=)
När du installerat webbservern så var väl inte php installerat, det har du installerat efteråt? eller?Sv: Installation
A new security feature, cgi.force_redirect, has been automatically enabled. If this causes problems
with your web server, it can be disabled in the php.ini file. However, you should first check that
this does not open up the redirect vulnerablilty. See the install.txt file for further details.
Och sedan när jag klickat OK kommer en ruta att installationen lyckades.
När jag sedan försöker att köra ett skript kommer meddelandet att
Sidan kan inte visas.
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.
mvh
kjellSv: Installation
Ett tips för alla nybörjare är att använda sig av PHPTriad.
I denna samling ingår PHP, Mysql och apache som installeras automatiskt.
Du kan ladda ner det via www.download.com eller från tillverkarnas hemsida www.PHPGeek.com.
PS: Det är bara att installera över nyare versioner föra att uppdatera PHP, Mysql och apache, så du behöver inte vänta på nästa version DS.
Lycka till!
MVH
MartinSv: Installation
Ett tips för alla nybörjare är att använda sig av PHPTriad.
I denna samling ingår PHP, Mysql och apache som installeras automatiskt.
Du kan ladda ner det via www.download.com eller från tillverkarnas hemsida www.PHPGeek.com.
PS: Det är bara att installera över nyare versioner föra att uppdatera PHP, Mysql och apache, så du behöver inte vänta på nästa version DS.
Lycka till!
MVH
Martin