Jag lyckas inte ladda php_dg.dll in i php, jag får hela tiden att "Den angivna proceduren kan inte hittas"(ungefär så). Kopierade du php_gd.dll till System32 ? Nej, jag kopierad filerna i mappen "dlls". Fast då borde det lösa sig genom att ändra enligt vad jag skrev. Mitt tips till dig, PJ: Efter installationen av Apache 2.4.5 går mina php sidor segt som jag vet inte vad:( hmm, mina sidor flyter på perfekt i apache 2. Yupp, men det som skulle gå igång med hjälp av php_gd gick fungerade ändå inte:( hmm, vad är det för något du har gjort med hjälp av gd då? Det ända som Apache 2 har gjort hitils är att förstöra:( Om du kör apachen som ett program och inte en service så gör det inget om det skiter sig när du får oändliga loopar. Samma sak gäller för PHP. Om du kör php.exe istället för SAPI dll:en så gör det inget om saker och ting går åt skogen.Lyckas inte ladda php_gd!
Jag laddade hem den stora binary filen från php.net, kopierade dlls:en till system32 samt system.
Jag har satt extencion diren i php.ini, men det funkar ändå inte!
Vad skall jag göra??
//MvH PoPsorkSv: Lyckas inte ladda php_gd!
Det är nog bättre om du behåller den i extensions-katalogen och modifierar php.ini så att
<code>
extension_dir = C:/PHP4/Extensions
</code>
Detta borde lösa problemen... eller?Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Och det är sådär jag har:/Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
fast du får kanske ändra PHP4 till (din PHP4 katalog)...Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Tanka ner Apache 2,
Tanka ner nyaste PHP,
installera om!
Skiter det sig första gången,
funkar det andra! (det är då min erfarenhet)Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Installera apache 2.0?
Är det verkligen nödvändigt? :(
_________________________________________________________________________________
Håkan Nilsson:
Jag har gjort exakt som du sa, det blir ändå ingen skillnadSv: Lyckas inte ladda php_gd!
Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
men en fråga då, fick du GD att funka?Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
skicka Imail med koden/skriv den här, så får jag ta en titt på den..Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Så fort det blir en öändlig loop så skiter sig hela apache:(Sv: Lyckas inte ladda php_gd!
Ett annat knep är att låta bli att skriva oändliga loopar :)