Jag vill göra ett program som startar två andra program. Ouput från det ena programet ska omdirigeras till det andra programet, som när man använder pipes i kommandotolkar. Jag har försökt att använda CreateProcess på olika sätt, men inte lyckats. Oj, oj, det finns massor med olika lösningar på detta, fast det är inte riktigt lika enkelt som att bara printa outputten till konsollen.Omdirigera utdata från en process till en annan
Jag har hittat artiklar om hur man fångar output från ett program och t.ex. sparar det i en fil, men det måste ju gå att omdirigera direkt till ett annat program utan att mellanlagra datan.
/JacobSv: Omdirigera utdata från en process till en annan
Allmänt sett kallas detta IPC (Inter-Process Communication). Den teknik som mest påminner om kommandotolksmodellen är nog "pipes", eller "named pipes". Några alternativ är Mailboxes, sätta upp RPC eller TCP/IP connections, skicka egendefinierade Windowsmeddelanden, eller använda "shared memory".
Fast jag måste säga att hela problemställningen luktar lite gammaldags UNIX design!? Varför inte göra om process 2 och 3 till DLL:er, eller nåt?
/Anders