Jag vill himla gärna lära mig c++ men, det finns ju inga kurser som är förståliga (vad jag har sett) kan igen snäll själ skriva en kurs som bara introduserar folk lite lätt till c++. C++ är mycket bra enligt mitt tycke. Tack för svaret! Nu är jag med! C++ är baserat på C och det finns bara några få saker som är korrekta i C men inte i C++. Så du kan med ganska stor säkerhet kompilera C-kod med Borland C++. Jag måste säga att C\C++ är dom bästa programmerings språk som finns.. och även om det kan vara svårt att förstå i början så är det inte omöjligt.. Låna en bok eller två.. och testa dig fram med att programmera.. man lär sig ju också ganska mycket om man leker lite och exprementerar.. jag tycker inte att det är någon idé att tveka.. bara att låna några böcker så kommer det gå..C++ mycket bra?
För övrigt undrar jag om det är nån skillnad att skriva c++ i
Borlander builder c++ 5.0 och Microsoft Visual C++?
Ha de' \ R-musSv: C++ mycket bra?
Det är väldigt effektivt om du vill, och du kan skriva program på högnivå (språkmässigt).
För att lära sig C++ är det bra att kunna C. C är lite renare som språk, så om du lär dig C först blir det lättare att fortsätta till C++.
C-böcker finns det massvis av på bibliotek, och det finns väl en och annan C++-bok.
Läs igenom några gånger och prova på att programmera en del så ska du se att det inte blir några problem med att förstå C++-information du hittar på internet
De två olika kompilatorerna har olika fördelar.
Jag tycker det är lättare att skapa windows-program i Borlands, men det är lättare att hålla ordning på klasser i MSVC++.Sv: C++ mycket bra?
Men vad menas med högnivåspråk? kan man göra fler saker i c\c++ än i vb, eller?
Kan man kompliera c i borlander builder c++, fast det heter c++ eller är det bara för c++ i den?
MVH \ R-musSv: C++ mycket bra?
Ett högnivåspråk är ett språk där man skriver vad datorn skall göra med ord (lite grovt uttryckt) - som VB (och Delphi, javascript osv.).
C++ går att använda på detta sätt, men kan även göra ganska "maskinnära" kod. Det innebär bland annat att det finns saker man kan göra i C++ men inte i VB, exempelvis minneshantering, "riktig" objektorientering och så vidare.
På senare år har dock behovet av dessa saker ökat och därför har man lagt till någon form av stöd för det i VB. Detta har blivit väldigt klumpigt och osammanhängande, och det är en av anledningarna till att VB .NET kommer.
Som en sammanfattning: Du kan göra lite mer saker i C++ än i VB, och de saker man kan göra i båda språken känns vettigare i C++ än i VB. (API-anrop t. ex.) Programmen har möjlighet att bli snabbare och mindre i C++. Sv: C++ mycket bra?