Hej jag håller på med att bygga ett lite program som ska ha följande egenskaper: Varför dos när du kan köra windows/linux eller något annat?Lite tipps inför nytt projekt.
Programmet skall programmeras i C++ och ska vara DOS baserat. Det ska bestå av två delar. En del som sköter all kommunikation med användaren genom dospromten samt en del med spelar AI som man ska kunna göra egna spelare och sedan ladda in i programmet. All kommunikation sker via DOS promten.
Det jag skulle behöva ha lite hjälp med är följand:
Hur löser jag inladdningen av nya spelare på bästa sätt. Kan man typ skapa sina spelare i DLL:er som man sedan instanserar som en class i huvudprogrammet?
Jag vill ju att spelare ska hålla på och spela hela tiden samtidigt som jag skall kunna skriva komondon i dospromten för att få info om hur den spelar. Löser man detta genom parallella processer eller hur görs det?
Som ni märker så är jag ingen mästare på programmering men skulle vilja få detta projektet att funka då jag har funderat på det länge. Skulle vara roligt att få igång denna tråden så man kan diskutera lite ideer med er mer erfarna programmerare.
MVH Henrik Sv: Lite tipps inför nytt projekt.