Jag skulle vilja veta det kommando som man tar bort den lilla blinkande markören som står efter texten. Måste tyvärr säga att du tänker på fel sätt. C++ är inte orienterat mot skärm eller tangentbord, och känner inte till deras existens överhuvudtaget. Om du kör med Windows:Två små nybörjarfrågor
Jag vill gärna också veta hur man kan ha en loop som kör tills men tex trycker på Esc.Sv: Två små nybörjarfrågor
Det finns därför inget standardsätt att göra det på. (Du kan se det som att konsollen matar in text från en fil istället för tangentbord och att den matar ut till en fil istället för till skärmen)
Principen är (för båda frågorna) olika beroende på vilken plattform du är.
Om du verkligen behöver använda en konsollmiljö och verkligen bara kommer hålla dig till en plattform så kan du använda dig av systemspecifika kommandon. Är det windowskonsoll det är frågan om tittar du lämpligtvis på MSDN.
Annars skulle jag rekommendera dig att tänka om idén lite. Antingen kanske du kan hantera loopen på något annat sätt och visa någon form av text istället för att ändra markören.
Ett annat sätt är att istället satsa på att göra ett grafiskt program. Det är dels ganska lätt, dels mycket bättre för användaren och dels så kan du få det väldigt systemoberoende, förutsatt att du väljer rätt grafiska bibliotek. Finns två mycket lämpliga: QT (www.trolltech.com), och libsdl (www.libsdl.org).Sv: Svar på fråga 2
#include "windows.h"
#define KEY_DOWN 0x80
int main()
{
while ((GetKeyState(VK_ESCAPE) & KEY_DOWN) == false)
{
//loop
}
return 0;
}