Idag är standardprodukten Imaging for Windows min associerade bildvisare för Tif-bilder. Jag har en webbtjänst som fungerar så att en tif-bild streamas ut till en av webbläsarens ramar (frame). I denna frame öppnas nu imaging och körs snyggt och prydligt inuti internet explorer. C++ wrapper för att köra ocx-er innuti Internet Explorer
Nu vill jag inte längre använda Imaging, utan istället en egenutvecklad bildvisare som är en "Standard EXE", utvecklad i VB 6.
Jag lyckas registrera min bildvisare som standardbildvisare för tif-bilder och det hela fungerar bra när jag till exempel dubbelklickar och startar en tif-bild i Utforskaren. Mitt program startas och bilden visas. När jag försöker göra samma sak i min webbtjänst startar förvisso mitt bildvisarprogram men tyvärr inte inuti framen utan ovanpå Internet Explorer som ett eget program (stand-alone alltså). Jag har försökt med olika threading models (apartment eller single) utan framgång.
Är det någon som vet vilka krav som måste vara uppfyllda på ett exe-program för att kunna köras inuti Internet Explorer? Har det någonting att göra med vilka interface som är implementerade och som programmet publicerar för Internet explorer att gå igenom? Isåfall var hittar jag bra information om dessa krav?
Min bildvisare består av ett antal ocx-er, har fått tipset att bygga en C++ wrapper som kör ocx-erna. Någon som har synpunkter på detta? Var kan jag få mer info om hur en sådan wrapper skall vara designad?
(detta inlägg publicerades tidigare i vb-allmänt, men det verkar passa bättre här)