Hej! Kolla upp funktionen Playsound() eller sndPlaysound() om exemplet under inte fungerar Hej! Testa spela upp det asynkront, det fungerade för mig.spela upp ljud i c++?
Jag skulle vilja spela upp ett ljud från min hårddisk i ett c++ spel. (wav eller mp3)
Vore tacksam om någon hade ett kodexempel att dela med sig av.
Använder Visual Studio 6.0
//
Andreas WennermarkSv: spela upp ljud i c++?
<code>#include <iostream>
#include <windows.h>
using namespace std;
#pragma comment(lib, "winmm.lib")
void main()
{
cout << "Playing sound..." << endl;
PlaySound("mysound.wav", NULL, SND_FILENAME | SND_SYNC);
}</code>Sv: spela upp ljud i c++?
Tack för svaret men jag får det inte att fungera, håller på att göra ett spel för programering A i skolan som skall bli ett "snake" spel.
någon som vet vad som kan vara fel, får inga error.
//
AndreasSv: spela upp ljud i c++?
SND_ASYNC istället för SND_SYNC.
Om inte SND_ASYNC är definierad så skall den ha värdet &H1
Med vänliga hälsningar
Johan Forsberg