Kan man på något sätt se källkoden i ett program så att man sedan kan skriva om det eller göra plugins? Att dekompilera ett program till exakt samma källkod som du använde för att skriva det, går inte. Frågan är om det ens går att få så likt att du skulle förstå det och kunna göra sådana ändringar du vill. Jaha ok... Finns det inget sätt.. Hejsan, Har du kvar debuginformation är det kanske inte helt omöjligt (om än komplicerat, och att jag inte vet exakt hur det skulle gå till). Har du några filer kvar från build-informationen, eller bara exe-filen? Jag har som sakt bara en backup på den nya exe filen och en gammal cpp fil. Tyvärr är det nog så att du har förlorat en del arbete. Den mest positiva med detta är troligen har lärt dig vikten av att ta backup. Jag vet att det inte är något roligt sätt att lära sig på. Om du har kvar samma hårddisk, och bara ominstallerat programmen på den, kan du försöka finna dina gammla filer m.h.a. ett program som heter Lost & Found.Se Källkod?
Jag gjorde nämligen ett program som jag har tappat bort c++ filen så att jag kan inte ändra något.
Sen så kan det ju vara roligt att veta om man vill kolla hur andra olika program är uppbyggda. :DSv: Se Källkod?
Sv: Se Källkod?
Det är nämligen ett program jag gör i skolan och min bärbara gick sönder och då dom lämna in för lagning så rensade dom den.
Hade nämligen ingen backup på min dator. Har en tidigare backup men det blir väldigt jobbigt att skriva om allt.Sv: Se Källkod?
Som Per säger så går det ej att få tillbaks källkoden för ett program skrivet i C++. För Java-program är det dock möjligt.
Det du möjligtvis kan få fram är assemblerkod, men att tolka detta kommer förmodligen ta längre tid än att skriva om det. En sökning på google efter "decompile" kommer att ge dig olika program för detta ändamål, men som sagt, du kommer inte ha mycket nytta av det.Sv: Se Källkod?
Sv: Se Källkod?
Så där är mitt problem.Sv: Se Källkod?
/COSv: Se Källkod?
/Micke