Hade problem med få SDL funka i min burk. Jepp, så är det. SDL.lib hjälpte mej en bit på vägen. Bra man får lite spår så man kan rota runt. -I är en kommandoradsparameter där du pillar in kataloger där kompilatorn ska söka efter include filer. bra länk SDL
Testade ett exempel i UNIX-miljö genom att skriva g++ program.cpp `sdl-config --cflags --libs` (efter tips härifrån) så fick jag det att funka där.
Vad jag tror så har jag SDL installerat i burken här men jag får felmeddelande att SDL inte hittas.
I filen jag försöker kompilera (använder Dev) så finns nedan inkluderat:
#include "SDL.h"
När jag läser i en bok så tolkar jag när det står #include "filnamn.h" så ska det ligga en filnamn.h i samma katalog som filen jag kompilerar.
Kan det vara så eller är det ev. fel på SDL som jag iofs antar funkar?Sv: SDL
Antingen får du lägga in alla SDL-filer i include-mappen och köra med <SDL.h>, eller så får du ha dem i din egna mapp.
Du måste också länka in SDL.lib (och ev. fler) om jag inte minns fel.Sv: SDL
Simon, vad är -I?
jag hade en rad i kompileringsradens parametrar jag funderade på
-I"<INCLUDE>\SDL" -Dmain=SDL_main
när jag kompilerar, felmeddelande:
Liberty.h no such file int SDL_main ...
verkar ha ett sambandSv: SDL
alltså, fixa till -I"<include>\sdl" till -I"c:\katalog\där\du\installerat\SDL" så finns det större chans att det funkar..Sv: SDL
http://www.gameprogrammer.com/gpwiki/The_20basics_20of_20working_20with_20SDL