Jag ska skriva ett program som använder både DCOM och XML (konvertera mellan två olika kommunikationstekniker). Kravet är att det ska vara så snabbt som möjligt (innom rimliga propotioner). Skulle inte tro att det spelar någon större roll vilket språk du använder eftersom huvudelen av koden kommer att exekveras i delar som du inte skriver själv.C++ eller C#
Min fråga är om jag ska använda ren C++, Managed C++ eller om det går bra med C#. Jag kan grundläggande C++, men inte managed, och C# kan jag ganska bra. Om jag väljer vanlig C++ måste jag använda någon tredjepartslösning för XML vilket jag löser om jag använder .NET. Men om jag använder C++ med .NET borde det väl bli ungefär samma prestanda som om jag använder C# (om jag förstått det rätt) efterssom samma kompilator används. Jag undrar därför hur mycket långsammare det blir om man använder managed C++ istället för C++ eller om man använder C# istället för dessa två.Sv: C++ eller C#
Eftersom du kan C# ganska bra skulle jag tro att det är enklast för dig att få programmet att fungera korrekt om du använder c#. Använd den sparade utvecklingstiden (=pengar) till att köpa en snabbare dator istället.