Hej... Så här kör man SDL med fullscreen, hardwareSurface och double-buffering: Det där med att spela mpeg och avi: http://developers.videolan.org/vlc/Någon som kan SDL bra? Och finns det något fritt bibliotek för att spela upp fil
Är de någon som ver man kan få SDL att köra fullscreen med hardwareSurface i 32 bitars färgdjup?? .. det fungerar inte för mig ? .. men funkar bra i 24 bitar... men jag vill köra det i 32 bitar för det går fortare... men de verkar inte fungera för mig, dock funkar det med software...
Och fråga två....
Någon som kan berätta om någon api/bibliotek eller något som man kan använda för att spela upp t.ex. komprimerade AVI, eller MPG filer ? ..
kravet är att det ska vara gratis att använda och sprida... Sv: Någon som kan SDL bra? Och finns det något fritt bibliotek för att spela upp
/* Ställ in upplösningen till 1024x768 med 32-bitars färg */
screen = SDL_SetVideoMode (1024, 768, 32, SDL_HWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF | SDL_FULLSCREEN);
if (screen == NULL)
{
printf("Kunde inte ställa in upplösningen till 1024x768x32: %s", SDL_GetError ());
exit (2);
} Sv: Någon som kan SDL bra? Och finns det något fritt bibliotek för att spela upp
Det där borde fungera. Har inte tittat på det så mycket, men om jag förstod rätt så ska det finnas någon "modul" som heter libvlc som du ska kunna använda