jag kan inget om programering men vill gärna lära mig, om nånn skulle kunna säga vilka program jag behöver och kanske nånn länk till nånn bra nybörjar guide för C++ skulle jag bli väldans glad. Gå till biblioteket och se om dom har någon bok av Ingvar Gratte. Han har skrivit flera bra nybörjar böcker om C++. Så biblan är ett bra ställe att börja på? Håller med Marcus. Fast en kompilator och internet går också bra, men det är självklart bra med stöd av en bra bok. Fast MinGW är en portning av GNU GCC till Windows, så man skall väl säga att det är GCC som är bra... Jojo, men det lät som att Dev C++ var en kompilator, vilket ju är fel. GCC har ju länge ansetts vara en av de (den?) bästa kompilatorn i bruk, men senaste versionen av Microsofts lär ju faktiskt slå den i alla aspekter på Windows-plattformen. Den kompilator som bäst går efter standarden, och sannolikt den som kan optimera hårdast. nu har jag inga benchmarks att förlita mej på, men brukar inte intels kompilatorer anses vara mycket bra på optimering..? Jo, det stämmer nog, men sen är ju en viktig aspekt hur väl den följer standarden, och jag har för mig att det i princip bara finns 2 kompilatorer som verkligen följar standarden tilll punkt och pricka. Senaste från MS och en annan skum. Använd -> Visual Studio C++ 6.0 <b>Det är mycket bättre tycker jag... Nädå... Ta det inte så alvarligt.... Men 6.0 suger så jävla fett eftersom den är katastrofalt dålig på att följa standarden. Det finns i dagsläget inget skäl att använda det. Hej! Jag skulle rekomendera C++ direkt av Jan Skansholm, den är bra! Och en miljö som jag tycker är OK är Microsoft Visual C++ Själv använder jag dev-c++, men vs.net är också bra...nybörjare på C++
Sv: nybörjare på C++
Sv:nybörjare på C++
Trodde jag nästan inte när det verkade gälla dator programering.
Men imorn drar jag till bibblan pch fixar böcker. tack för tipset.Sv: nybörjare på C++
(Kompilator = Program som översätter din kod till något som maskinen kan förstå ;)
// TorgrimSv: nybörjare på C++
<info>MinGW ("Minimalistic GNU for Windows") refers to a set of runtime headers, used in building a compiler system based on the GNU GCC and binutils projects.
/.../
MinGW uses the Microsoft runtime libraries, distributed with the Windows operating system. Unlike other ports of GCC to Windows, the runtime libraries are not distributed using Gnu's General Public License (GPL). You, therefore, do not have to distribute your source code with your programs unless, of course, you use a GPL library in your programs..</info>Sv:nybörjare på C++
Sv:nybörjare på C++
Men det är vad jag har för mig, bara. Hur som helst så är optimering inget man behöver bry sig om som nybörjare, det är viktigare att man kan skriva enligt standarden.Sv: nybörjare på C++
Det är mycket bättre tycker jag...
Ty det kostar pengar, och vid brist av pengar
använd Devcpp ("Blodshed")...Sv:nybörjare på C++
Ty det kostar pengar</b>
Menar du att ett program är bättre bara för att det kostar pengar?Sv: nybörjare på C++
Men jag har testat båda och Visual studio är bättre...
Det är ju absolut bäst när du vill använda Windows komponenter....
Det blir simplare...
Men men.... det är vad jag tycker... Om nån tycker tvärt om så e det okej...Sv:nybörjare på C++
/JanSv:nybörjare på C++
Är det ingen annan en jag som tycker att den här tråden börjar spåra ur?