Hej, Vad menar du med "kan inte köra vanliga hederliga c++ program"? Hm om vi tar ett exempel Det där är totalt felaktigt, så det är inte konstigt om det inte funkar. Rätt ska vara Problemet med #Include <iostream.h> beror på att iostream.h togs bort i VS.NET 2003 (det var kvar i VS.NET 2002, men gav då varning har jag för mig) eftersom det ingår i den senaste C++-standarden. I klar språk..Köra vanliga c++ program i C++.NET
Jag har precis köpt Visual C++.net (inte hela studio) och kan inte köra vanliga hederliga c++ program med det.
Jag har läst att man skall skapa något som heter "Managed C++" när man skall vilka vilken projekt typ man vill skapa.. men jag hittar ingen sådan bland "nya projekt"Sv: Köra vanliga c++ program i C++.NET
Med VC++.NET så kan du importera gamla projekt från VC++ 6.0 samt VS.NET 2002 (genom att öppna de gamla projektfilerna så sker konvertering automagiskt). Dock så kan det bli litet arbete för hand eftersom ATL och MFC har förändrats något sedan tidigare versioner.
Du kan även skapa både vanliga C++-applikationer (dvs kompileras till maskinkod, använder ofta MFC, ATL eller WTL) och Managed C++-applikationer som kör på .NET CLR och kan använda .ENT Framework. En Managed C++-applikation kan dessutom anropa vanliga C++-bibliotek vilket gör det användbart som ett gränssnitt mellan gamla C/C++-bibliotek och .NET.
/AndreasSv:Köra vanliga c++ program i C++.NET
Om jag skriver #Include <iostream.h> börjar vc++.net skrika
öppnar jag ett program osm består av en source fil kan jag inte köra den.Sv: Köra vanliga c++ program i C++.NET
#include <iostream>
och allt som ligger i t.ex. iostream ligger i namnrymden std.
Visual C++ 6 klarar inte av korrekt syntax, och är usel på allt som har med standarden att göra. Har du skrivit något i VC6 så är det sannolikt så att en stor del av koden inte är korrekt, och du får gå igenom hela koden för att få den att fungera.Sv: Köra vanliga c++ program i C++.NET
VS.NET 2003 är MYCKET bättre på C++-standarden än tidigare men är samtidigt mycket mer strikt så program som inte följer C++-standarden behöver förmodligen justeras något.
Sedan förstår jag inte vad du menar med "öppnar jag ett program osm består av en source fil kan jag inte köra den". Har du ett projekt som består av en C++-fil? Är det en Windowsapplikation eller konsolapplilkation eller ett bibliotek av något slag (lib eller dll), dvs finns det en main/WinMain?
/AndreasSv:Köra vanliga c++ program i C++.NET
"managed c++ project" finns in med när man skall skapa ett nytt c++ program min bok har det men inte jag
Hur tusan får jag dit den?