Hej testar at skriva här, Hmm... jag har precis för mig jag har några libbar liggande nånstans... Nåja, annars finns det här: http://www.programmersheaven.com/zone15/cat622/index.htm Hej Thomas, har du lust att förklara lite hur jag kan anävnda dessa. Min erfarenhet av visual c++ är nästna lika med noll. Hur gör jag för att använda mig av filerna som finnsa att hämta, skulle gärna se dina dll:er om du hittar dem. Skulle bli väldigt glad om du vill ge lite mer tips. > har du lust att förklara lite hur jag kan anävnda dessa. Har använt mig av borland c++, Alltså ingen grafisk programering, sedan har jag hållt på med asp en del. Men visual c++ förstår jag mig inte på. visual c++ program till tempraturgivare ds1820
Har precis börjat med visuall c++, Jag ska skriva ett program tille n tempraturgivare. porgramet ska ta emot datat från givaren (ds1820= som kopplas till datorn. Jag har många problem dels måste jag kunna kommunicera med comporten, ett annat stor problem är att jag måste ha vissa idsfördröjningar, dessa är väldigt små mickrosekunder så vanliga times funktioner går inte att anävanda. ÄR det någon som har tips på hur jag gör för kommunikation med comport + och tidsfördröjningar skulle jag bli vädlidgt bra. Någon kanske har gjort något liknade program förut som man skulle kunna kolla på. Jag måste tyvär använda mig av Visual c++. alla tips mottages. Tack på förhandSv: visual c++ program till tempraturgivare ds1820
För tidsfördröjningarna borde du kunna använda QueryPerformanceCounter() och QueryPerformanceFrequency().Sv: visual c++ program till tempraturgivare ds1820
Sv: visual c++ program till tempraturgivare ds1820
Jag kollade lite på dem nu, och SERIAL.ZIP ser bäst ut. Den innehåller en index.html-fil med instruktioner.
> Min erfarenhet av visual c++ är nästna lika med noll.
Vilka språk har du erfarenhet av?Sv: visual c++ program till tempraturgivare ds1820
Ska kolla upp filen.
Kan kanske återkomma om jag får fler problem. Tack