Tjenare! Det har ingenting att göra med C++ som sådant. Att posta koden som läser in filen kan nog hjälpa digProblem med inläsning från stor fil!
Det är såhär att jag har ett nästan färdig program men så märker jag till min fasa att jag inte kan läsa stora filer.. Filen som jag ska läsa från är på ungefär 72.000 rader och medans jag byggde programmet så använde jag en liknande fil med 4 rader. Det funkade utmärkt med den lilla filen men när jag testar med den stora så funkar det inte alls. Den fortsätter och läsa i all oändlighet.
Är det någon bugg när man försöker öppna för stora filer i C++?
MVH Adam SolanderSv: Problem med inläsning från stor fil!
För det första: hur läser du in filer?
Om du använder någon sorts random access, så måste du ju specificera hur långt du ska hoppa, och då måste ju din räknare klara av största storleken.
Annars: är det vid en viss specifik filstorlek som detta inträffar?
Om ja: då har du ett problem med att en variabel "slår över" (du får största talet som taltypen kan lagra)
Om nej: då har du ett problem med din algoritm eller så där. Det är helt enkelt jävligt segt. Jag skulle i så fall rent spontant gissa att du har lyckats fixa en algoritm som går som n^2 mot filstorleken.Sv: Problem med inläsning från stor fil!