Hej.. Jag undrar om det finns nån som vet om någon bra C++ kompilator, antigen i dos miljö eller i windows miljö.. Skulle bli väldigt tacksom om nån vet nåt.. Borland har om jag inte missminner mig en gratis variant man kan tanka hem. Dev-Cpp fungerar väldigt bra. Jag avråder dig starkt ifrån att ladda ner det. Jag har tankat borlands gratis version.. men har inte hunnit testa den en.. tänker göra det nån gång nu i helgen.. Nej, nej. Skippa Borlands. Borland var bra för ett par år sen, nu finns inte mycket skäl till att använda det längre. Halvkass standardföljning, halvkass optimering, och alldeles för mycket egna grejer. Tycker att borland funkar utmärkt.. DevC++ ger dock sjukt stora filer vid kompilering och Visual C++ 2005 Express Edition är inte bra.. Så jag håller mig nog med notepad och borland.. Vilken optimering har du slagit på för MinGW när du säger att DevC++ ger stora filer?C++ kompilator!!
Sv: C++ kompilator!!
Mvh
KjellSv: C++ kompilator!!
Dessutom kan du ju i dagens läge ladda ner Visual C++ 2005 Express Edition och kompilera i den.Sv: C++ kompilator!!
• Det tar stor plats
• Inte för nybörgare
• Jag lyckades aldrig hitta kompilerings funktionenSv:C++ kompilator!!
Kör med DevC++ (som egentligen är ett IDE, men som innehåller kompilatorn MinGW), eller med Microsofts senaste gratisversion.Sv:C++ kompilator!!
Och på vilket sätt anser du att MS mackapär inte är bra?