När jag komm hem idag så börgade jag med att ladda ner vad jag trodde var "visual studio". Men efter 3 timmars nedladdning så insåg jag att det var nått annat. Så jag blev galen och gav mig ut på "Visual C++ 2005 Express Edition"-jakt. Nu har jag äntligen lyckats få tag på en fungerande o korekt version. Iaf så tror jag nästan det. Antagligen ute på lite väl hal is men ska inte using namespace std; ligga utanför main()? Jag har fått det att funfera.Problem med Visual C++ 2005 Express Edition
JAg har precis börgat programera i c++ och testade med en kod som jag vet fungerar (finns i slutet av inlägget).
Men jag får bara fel i VS men i DEV-C++ så fungerar den.
Är det några inställningar jag ska göra i VS ???
Koden var...#include <iostream>
int main()
{
using namespace std;
int tal=15;
if (tal==15)
{
cout << "Talet är 15";
}
cin.get();
}
PS!
Finns det nån svensk guid till VS ???
Sv:Problem med Visual C++ 2005 Express Edition
edit: Efter att ha testat din kod så inser jag att den inte behöver ligga utanför.
Jag får inga fel överhuvudtaget.
Möjligen kan det vara att VC++2005 express kräver includefilen "stdafx.h" tror jag, ej säker. Går säkert ta bort den men utan den får jag fel:
1>c:\documents and settings\björn\mina dokument\visual studio 2005\projects\test3\test3\test3.cpp(23) : fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source?
så... försök lägga till #include "stdafx.h" och testa, fungerar det inte så återkom gärna med felmeddelande.Sv: Problem med Visual C++ 2005 Express Edition
Det är som björn säger. eller jag glömmde den inte bara att jag satte #include "stdafx.h" innanför main(). VErkar bli nått fel då. MEn när man sätter den först så fungerar det.