Hej, Känner inte till felet, men har du lokaliserat vari själva felet består? Nej, har inte lyckats lokalisera felet.Scrollen beter sig konstigt i XP
Har ett program skrivet i C++ med MFC och jag har lite problem med scrollbars och XP där teman, eller iallafall "XP-temat", är aktiverat.
Såhär ligger det till.
Jag har en MDI applikation och i några av fönsterna har jag childwindows. Ibland så hänger sig den vertikala scrollbaren i dessa, men om man drar lite i scrollen för hela applikationen så brukar det låsa upp sig.
Detta fel i XP om man kör XP temat, men inte om man kör utan teman. Vet inte om det uppstår om man kör med klassiskt tema. Det uppstår iallafall inte i Win 2000.
Är det någon som vet vad detta kan bero på? Det är ganska så irriterande, speciellt eftersom jag inte kan säga till användarna att stänga av teman när de ska köra applikationen. :)Sv: Scrollen beter sig konstigt i XP
Vilken kod körs när du drar i scrollbaren?Sv:Scrollen beter sig konstigt i XP
Det jag har lyckats lista ut(tror jag) är att meddelandet om att man drar i scrollen aldrig fångas/kommer fram. Så när jag försöker dra i scrollbaren kan jag inte hitta någon kod som körs. Möjligt att jag debuggar lite tokigt iofs...