Hej! Efter att ha sökt på felmeddelandet 14001 så kom jag till följande eminenta tråd: Som alternativ till att installera "Redistributables" kan du under inställningar för projektet och ange att Multi-threaded (/MT) under Code Generation i stället för Multi-threaded DLL. Då slipper du installera "Redistributables" på alla maskiner som ska köra programmet, då programmet inte längre använder dessa dll filer. Men det gäller att du anger det alternativet för eventuella bibliotek (lib/dll) om du använder dessa. Ett alternativ är faktiskt att du skapar ett Setup project, då kommer du på Visual studio hjälpa dig med vilka filer som behöver skicaks med, detta fungerar även då man installerat "Service Packet", annars måste du själv hitta just de filer som SP1 kräver.Redistributables för VS2005 i Windows XP SP2?
Jag har en stor applikation som vi har byggt i Visual Studio C++ 6.0 men som nu ska lyftas upp till VS2005 pga ny hårdvara. Det har inte varit helt smärtfritt men nu går det att köra i alla fall. Däremot när jag försöker köra programmet på en annan dator utan VS2005 installerad så får jag felmeddelandet
"The system cannot execute the specified program"
Jag har kopierat in alla dll'er från C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\redist\x86 till system32 men det hjälper inte.
När jag kör dependency walker så skriver den följande i logfönstret:
"Error: The side-by-side configuration information for xxx contains errors. This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem (140001)"
"Warning: At least one module has an unresolved import due to a missing export function in a delay-load dependent module"
Om jag "beroendetraskar" var och en av dll'erna som används av min "problemdll" alt min "problemexe" så ger de inte det felmeddelandet men däremot varningen ovan.
Så vad i hela friden är det som är fel? Ska man köra någon form av installationsprogram för redistfilerna som pillar i registryt eller något liknande? Har sökt så gott jag kunnat men hittar inget så jag hoppas på hjälp här.
Mvh
TorkelSv: Redistributables för VS2005 i Windows XP SP2?
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=23261
Redistfilerna ska installeras mha filen C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\SDK\v2.0\BootStrapper\Packages\vcredist_x86\vcredist_x86.exe
Då skapas WinSxS biblioteket med manifest bl.a som "matchar" (måste nog läsa på om manifest för jag har inte en aning om vad jag pratar om just nu) det manifest som inkluderas i exe/dll-filen.
Så nu funkar det! :)Sv: Redistributables för VS2005 i Windows XP SP2?
Sv: Redistributables för VS2005 i Windows XP SP2?
Setup projektet finnst under "Other project types" efter att du valt "New Project".