Nu e det lite konstigt här.... Objektorientering handlar om objekt - alltså klasser. Skillnaden ligger nog i att det du har lärt dig är vanlig console programmering (dos,unix, eller nått annat), men kanske den på bibliotektet är Windows programmering då är det lite skillnad på koden för man använder andra funktioner. Boken "C++ the programming language" av Bjarne Stroustrup C++ är C++ och inget annat men visst skiljer det sej beroende på plattform. C har inte många ord men C++ har ingen begränsning eftersom du kan infoga klasser. JAG kan tex ha gjort klasser med funktioner som funkar på ett sätt medan STENSTURE har gjort sina...vill också påpeka att pekare finns i C också...klasser heter struct i C osv. Orsaken till all förvirring är att ingen vill göra samma jobb mer än EN gång. Om du tex gör en pop-up-ruta så vill du helst använda den koden i nästa function också (annars två veckors jobb till) C++ direkt tycker jag är bra tillsammans med Stephen Prata. Ha de !C++ samma som C++ ???
Kollade i en bok om c++ i bibloteket, och såg att det var inte ett dug lika med vad jag har lärt mig hittils... Finns det flera olika C++, eller??
Och en sak till, upptäckte att det inte står "objektorienterad c++" på min bok som på den i bibloteket... är det står skillnade eller??
Man blir ju lite förvirrade med tusen olika C++ böcker....
Kämpar vidare // R-musSv: C++ samma som C++ ???
Ge någon slags exempelkod från båda böckerna så kanske det går att utröna vad som ligger bakom det här.
/Niklas JanssonSv: C++ samma som C++ ???
Annars så kan det vara så att just din bok inte har med Klasser, arv, pekare och sådant som är lite mer avancerat, men den på bibblan har det.Sv: C++ samma som C++ ???
rekommenderas. Det är kanske ingen nybörjarbok men eftersom det är Stroustrup som utvecklat C++ borde den ge korrekt information om C++ som språk. Den boken innehåller ingen information om Visual C++.
NETTANSv: C++ samma som C++ ???